Enskilda samtal erbjuds för att få hjälp med att bli mött i de tankar som kan vara jobbiga och störande. Situationen kan kännas övermäktig, ett dilemma som man har fastnat i etc.
Den upplevda psykiska ohälsan har ökat under ett antal år och ökar fortfarande, särskilt i unga år. Tonårstiden är präglad av existentiella frågor av alla slag vilka man många gånger inte vill eller vågar sätta ord på men som man många gånger behöver få hjälp med i samtal.
Bland vuxna är sjukskrivningarna för utmattningsupplevelser högt. Dessa behöver man aktiv arbeta med parallellt som man oftast har en läkarkontakt för att åter kunna känna att man har en så god kontroll man kan få om sin situation.
Antal samtal som ska bokas är helt individuellt beroende på situationen. Vi börjar alltid med ett första beskrivande kartläggande samtal för att bestämma hur man kan gå vidare.
